Thursday, August 19

Jawapannya ialah...

Nampaknya saya tak menerima apa-apa jawapan. Ke takde orang baca kot blog ni? Ekekeke.


So, korang nak tau cengkaruk tu apa?


Ekceli, mak sendiri pun tak pasti le asal-usul nama air ni. Kata En Abah, family belah MIL yang dok sebut-sebut nama air nih.


Cengkaruk itu ialah....





























































































Air kelapa + Sirap!!!


Hehehe. Sedap woo! Dah la air kelapa memang sedap kan. Lepas tu tambah pulak dengan aroma sirap ros yang wangi tu. Minum pulak masa cuaca panas-panas. Pergh. Memang mengancam jiwa raga!


Semalam sesaja En Abah bawa balik air cengkaruk tu. Mula-mula saya agak skeptikal la, habis ke air ni karang? Semua orang macam dah kekembungan kekenyangan je.


Sekali tu habis daaa! Licin satu jag besar 2 liter tuh. Hamek! Hehehe.


Oh En Abah takdelah letak nama 'air cengkaruk' masa kat pasar. Kang takut pulak orang nak beli kan. Bunyi macam ganas je. Hehe. En Abah tukar nama cengkaruk kepada 'air kelapa ros'. Haaa sedap sikit bunyinya kan.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!