Monday, September 20

Cerita Raya 2010

Sana cerita raya, sini cerita raya. Seronok sungguh baca blog orang. Bila diri sendiri nak bercerita, rasa macam cerita basi pulak. Hihi.


Cerita raya kami, kisahnya, tahun ni mentang-mentang le LEKAS tu dah siap kan, so sekejap ke Cheras, sekejap ke Seremban. Gitu lah kekdahnya.


Pagi raya sambut di Cheras dulu. Lepas solat sunat raya, salam-salam, makan-makan, ambik gambar sikit2, barulah gerak ke Seremban.


Seperti biasa... mari kita menggunakan anak-anak untuk cover perut. Muahaha.


Tema caca marba hehehe



Memandangkan raya pertama jatuh pada hari Jumaat, sesi ziarah menziarahi sanak saudara ditangguhkan lepas solat Jumaat. So lepak-lepak dulu rumah MIL, then ke rumah SIL pulak.


Tema tahun ni - biru~~


@ SIL's


Lepas solat Jumaat barulah gerak ke Beranang, rumah saudara-mara En Abah.


Malamnya, balik ke Cheras semula. Hoho. Kata dah ada LEKAS kan. Highway belakang rumah MIL je.


Sabtu, kami ke Muar. Jenguk bapa saudara saya yang sedang tenat di ICU. Sayu je tengok mak saudara saya. Tapi syukur Alhamdulillah keadaan bapa saudara saya sudah semakin baik. Dah sedar, dah boleh bercakap sikit-sikit walaupun suara tak keluar.


Beraya di hospital :)


Ahad, duduk-duduk di rumah sambil menanti kedatangan saudara mara.


Isnin kami bertolak ikut konvoi in-laws. Mula-mula ke Jeram, kampung MIL. Jumpa saudara mara MIL kat sana. Sempatlah beraya 4 rumah. Lepas tu ke Klang pulak. Rumah Mak Long En Abah. Lepas ke Klang, kami ke Shah Alam pulak. Ke rumah Ucu En Abah. Fuh. Kenyang sakan hari tu.


@ Jeram


Yang paling 'menarik' nya, Imran seperti biasalah... bila dia sangat-sangat aktif, segala sistem dalam badan dia pun aktif sama. Asyik pi melawat tapak bilik air orang aje lah. Haha. Rasa-rasanya, ada lah 5 kali dia 'melawat tapak' dengan mamanya ni. Hehe.


Selasa, masih di Seremban. Gerak ke Melaka pulak. Rumah adik angkat MIL saya. Dari muda sampailah sekarang ni diorang masih berhubung. Dahsyat kan. Lepas ke rumah adik angkat MIL, ke rumah mak kepada adik angkat MIL pulak, juga di Melaka.


Hahaha terpaksa lentokkan kepala ikut Irma :P


Malam tu kami singgah rumah makcik saya kat Seremban. Rumah makcik punyalah dekat dengan rumah MIL, tapi tah raya keberapa baru laaa sempat jejakkan kaki. Hihi.


Rabu balik ke Cheras sebab mak saya jemput saudara mara datang makan-makan. Kiranya datang in one shot la kan. Senang. Sekali harung. Takyah susah-susah pikir nak masak apa. Menu utama ialah laksa. Lepas tu ada capati!! Home made okeh. Ni lah namanya 1Malaysia ye dok? :)


 Antara tetamu yang hadir. Mak? Mak jadi OD je. Orang Dapur... basuh pinggan aje lah keje haku.


Khamis pulak in-laws datang rumah mak saya. Lepas tu ikut diorang ke Sepang. Lepas tu ke open house kawan pulak. Giler lambat kitorang sampai. Majlis pukul 2-6 petang. Kitorang sampai pukul 6 lebih. Hihi bikin malu aje lah.Nasib baiklah masa sampai tu kawan En Abah ada lagi 2-3 orang. Cover malu sikit kan. Hehe. Lepas tu gerak ke Sri Petaling pulak. Rumah Pak Long saya.


Jumaat, kami ke rumah Mak Lang saya kat Cheras jugak. Siangnya tak buat apa-apa pun. Lepak depan TV je. Hoho. Sabtu kami ke Klang. Rumah dua pupu saya. Lepas tu ke Setapak pulak. Pergi ke sana mintak bantuan En Garmin. Tapi tetaplah sesat jugak. Hahaha. Camno tu? 


Ahad balik semula ke Seremban. En Abah ada urusan sikit. Oh family saya sempat lah datang beraya rumah MIL :) Petangnya SIL bawa budak-budak (dan mak budak nih) beraya kat McD. Muahahaha.


Oh panjangnya entri ni. Janganlah muntah pulak baca entri ni ek. Kohkohkoh. Gitu le aktiviti kami anak-beranak sepanjang cuti seminggu ni. Asyik beraya sakan. Badan mak pun beraya sakan uols. Naik le sikit. Nyampahs tau. Nak turunkan 3kg sebulan punyalah payah. Naiknya berdesup laju, tak sampai seminggu. Huhu. Apa boleh buat. Takkan datang rumah orang, tak makan pulak kan. Karang ada yang kecik hati. Ahahaha. Alasan je tuh Zety oii! Podah!!


Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!