Tuesday, September 28

Proses Pertukaran Lagi

Tak habis-habis nak cuba tukar susu anak si ZZ ni kan? Ni lah susahnya kalau minum FM. Nota untuk diri sendiri - untuk anak ketiga, sila BF sepenuhnya sampai besau!


Memandangkan harga susu Pediasure sudah toing toing toing naik harga macam roket, terpaksalah saya ambil inisiatif untuk tukarkan susu Irma. Try susu murah, dia muntah-muntah, berry cair lah. Lepas tu try pulak susu yang boleh tahan mahal - Sustagen dan Enfakid (ke Enfagrow eh) - naik pulak merah-merah kat private part dia.


Kali ni, saya try susu yang saya sendiri minum masa baby dulu. (Yup, saya pun salah seorang baby yang tidak diberi susu ibu. Huhu.) Susu apa? Susu S26. Tapi bukan yang Gold tu. Yang Gold tu pun boleh tahan jugak harganya kan? Ni yang kotak kaler purple pink tu.


So far, Alhamdulillah Irma boleh minum susu ni. Takde muntah-muntah, takde merah-merah. Syukur sangat. Kalau tak, tercekik jugak la rasanya nak beli susu Pediasure tu. Huhu. Bayangkanlah harga baru nya RM65 (900 gm). Harga asal dalam RM56. Tak ke meroket namanya tu?


As for Imran, masih setia dengan Isomil. Still tak boleh consume cow's milk dalam kuantiti yang banyak. Takat minum vitagen ke, Milo kotak ke, yogurt ke, boleh la. Tu pun tak boleh banyak-banyak. kalau tak, get ready aje lah untuk stay up malam nanti. Ngee...


1 comment:

rose zan rahim said...

hu3..
edreen skrg enfapro..
klu agk2 kurang mmpu, kna la tkr.. he3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!