Wednesday, September 1

Style Orang Tua

Anak dara saya memang ada macam-macam style kalau merajuk. Latest ialah style orang tua. Hikhik.


Ada sekali tu, ayah saya nak bawa Imran pi jumpa kawan dia. Kalau bawa Irma sekali, agak susah ayah saya nak kawal kalau ada dua orang kanak-kanak yang super active nih. Jadi, bawa sorang aje lah. 


Kata ayah saya kat Irma, "Irma tinggal ye. Irma tolong nenek masak."


Irma anggukkan aje tapi mulut moncong sedepa. Lepas tu, ayah saya jadi kesian. Dia ajak la Irma ikut sekali.


Irma geleng-geleng kepala. Jawab Irma, "Ima tindal (tinggal). Ima tolon nenek masyak," sambil menyorok belakang kerusi. 


Bila ayah saya cuba pujuk jugak, ajak jugak, Irma tetaplah takmo pergi. "Taknak. Ima tindal yarr (laa)... Ima taknak itot (ikut)."


Taknak ikut tapi nangis-nangis konon sayu la sebab ayah saya tak bagi ikut. Hihi. Tak ke macam orang tua merajuk macam tu? Macam-macam lah anak dara nih.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!