Thursday, November 18

Aidiladha Yang Sederhana

Petang Selasa tu kalau ikut perancangan saya akan memandu bersendirian bersama anak-anak ke Seremban. Tapi bila mengenangkan anak dara yang bijaksana serta tak suka mamanya drive untuk tempoh masa lama sebab nak duduk kat riba mama, maka terpaksalah tukar plan B - En Abah balik ke Cheras dan bawak kitorang ke Seremban.


MIL masak ketupat, rendang ayam dan kari kerang. Sampai je Seremban terus la ketupat tu kena serang dengan menantu hantu nya nih. Ekekeke.


Kami kat Seremban sekejap aje. Maklumlah cuti tengah minggu. Khamis (hari ni) kerja pulak. So pepagi lagi dah balik ke Cheras. Huhu. 


Sampai Cheras, tengok-tengok takde orang la pulak. Sah la family saya balik ke kampung saya yang 'jauh' tu. Disebabkan kebosanan dan lapar, so kitorang pun balik kampung la jugak.


Sampai kampung rupa-rupanya mak serta makcik saya masak laksa la pulak. Nyum nyum. Apalagi, jomlah makan! Hehehe.


Lepak-lepak kejap sampai petang, lepas tu balik. Gitu aje lah kisah raya haji saya tahun ni. Hihi.


Nota ZZ: Tahun ni tak merasa pulak daging korban. Biasanya dapat juga makan sup daging MIL atau mak saya. Tapi tahun ni lepak Seremban pun sekejap sangat. Surau area rumah saya pun takde buat korban tahun ni.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!