Tuesday, June 28

Cengeng

Pregnant kali ni aku adalah cengeng. Yang sebelum-sebelum ni takde lah aku sensitip melampau. Semuanya under control. Kot kalau aku teringin nak sesuatu tapi tak dapat takde la aku rasa down ke apa ke. Tapi kali ni...


Ye lah tekak pun ngengada nak merasa macam-macam. And macam-macam jugak le yang tak dapat. Hahaha. Tapi ada sekali tu benda yang aku teringin tu murah je pun. Bersepah dijual. Maka aku pun mintak le En Abah belikan. 


Dah dapat bendanya mestilah rasa seronok. Aku pun rasa lah sikit. Lepas tu letak atas meja jap sebab aku ke dapur. Bila aku ke depan balik tup-tup benda yang aku teringin bebenor tu tinggal seciputt je. Aik? Siapa pulak yang rembat nih?


Lalu aku membawa diri masuk ke dalam bilik. Lepas tu, aku nangis tak ingat dunia. Sedih woo... dah la nak macam-macam semuanya tak dapat. Tetiba benda murah bersepah jual kat kedai runcit India pun kena rembat jugak. Mau tak sayu aku? Sampai bengkak-bengkak mata jugak le aku nangis. Hahahaha. Lawak pulak bila ingat balik.


Bila En Abah masuk bilik haruslah dia pelik kan. Awat la bini dia ni mata merah-merah macam kena rasuk? Haha. Masa tu aku dah rasional sikit dah maka aku adalah malu nak cerita kat En Abah. Sebab rasa macam budak-budak sangat. Hihi. Last-last aku bagitau jugak kat En Abah. Nasib baik le member tak gelakkan aku. Siap offer nak belikan yang baru. Ekekeke. Tapi aku takmo. Takpelah. Takde hal pun. Bebila pun boleh beli.


Dari dia offer nak belikan aku benda tu lagi sekali, kan ke bagus kalo dia offer belikan durian musang king atau roti jala Kerinchi untuk aku? Muahahaha.


Korang masa pregnant pernah tak cengeng macam aku ni?


4 comments:

lia said...

nasib x de batu belah, batu bertangkup ;p

sila jgn cenggeng, sbb anak ko akan suka nanges mcm anak aku krn aku cenggeng dulu kui3

isabelle said...

hahaha.mmg i cengeng masa preggy.
xpadan dgn garang.
hahaha

Anonymous said...

Blame it on ur hormones :p
Aii dulu lagik cengeng...sampai laki aku kena extra careful bila nak bercakap dgn aku sbb tabley ternaik skit pon pitching suara..sbb nanti aku nangesss...huhuhu..mmg nak kena penampor la kalu bkn preggy kan? :p ngeeee

Unknown said...

lia,
aku makin hari makin cengeng nampaknya. huhu. err dulu masa pregnant aku idak le cengeng tapi anak2 aku kuat nangis jugak hohoho. keturunan gamaknya hahahaha.

isabelle,
oh tang garang tu pun ye jugak. masa pregnant ni garang lain macam dengan anak-anak. huu sian depa.

madam za,
huhuhu mak cengeng tapi laki mak buat tak layan pon. nangis la lagu mana punnn....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!