Thursday, September 12

Lecithin Si 'Penarik' Lemak Berlebihan

Lecithin merupakan antara produk terhangat dalam deretan produk Shaklee, terutama sekali kepada mereka yang ingin mengurangkan berat badan atau mengekalkan berat badan seimbang. Ianya produk yang wajib ada dalam Set Kurus Shaklee.

Jadi apa yang istimewanya Lecithin ini?



  1. Mencegah pengumpulan kolesterol dan lemak yang tidak baik pada dinding arteri
  2. Mencegah sirosis hati
  3. Mempercepatkan kemerosotan lemak dan meningkatkan metabolisme
  4. Mempunyai kesan 'melekat' pada lemak
  5. Membantu mengurangkan tekanan darah tinggi. 
  6. Membantu melindungi hati dan menghalang batu karang.
  7. Meningkat daya ingatan dan mengurangkan stress
  8. Menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan
  9. Mencantikkan otot dan menghaluskan kulit kita serta melambatkan proses penuaan
  10. Membantu pembangunan bayi dalam kandungan
  11. Menyokong pembangunan sihat sel-sel payudara dan fungsi kelenjar.
  12. Membantu meningkatkan jumlah rembesan prostat.

Untuk penerangan yang lebih mendalam, saya amat menggalakkan anda meneruskan pembacaan hingga akhir :)

Untuk beberapa dekad Lecithin telah menyumbang untuk rawatan kolesterol tinggi, kerana ia boleh mencegah pengumpulan kolesterol dan lemak yang tidak baik pada dinding arteri. 

Ia juga digunakan untuk membantu mencegah sirosis hati, kerana ia membantu menyuraikan lemak dan membantu pecahannya supaya ia tidak berkumpul di dalam hati. 

Dan memandangkan Lecithin mempercepatkan kemerosotan lemak dan meningkatkan metabolisme yang berkaitan dengan mereka, Lecithin telah digunakan untuk membantu individu mengurangkan berat badan.

Lecithin mempunyai kesan 'melekat' pada lemak, di mana lemak akan 'terapung' di dalam darah dan mencegah lemak dari melekat pada dinding membran.

Lecithin juga membantu menyerap vitamin larut lemak, iaitu vitamin A,D,E dan K. Ia juga dapat membantu mengurangkan tekanan darah tinggi. Selain itu, ia juga membantu melindungi hati dan menghalang batu karang.

Selain itu, Lecithin juga boleh membantu meningkat daya ingatan dan mengurangkan stress. Lecithin sering dijadikan sebagai makanan tambahan untuk meningkatkan daya ingatan mereka yang mempunyai masalah kesihatan yang berkaitan dengan otak atau keadaan seperti dementia, amnesia atau Alzheimer. Selain itu, Lecithin telah digunakan dalam arena sukan untuk meningkatkan prestasi fizikal atlet.




Apa yang hebatnya Lecithin Shaklee ni?

Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya organik bukan-GMO (non-genetically modified organisms). Setiap kapsul Lecithin Shaklee membekalkan 3.1g kolina yang kaya dengan lesitina termasuk 468mg fosfatidilkolina dan 282mg fosfatidilinositol.

Kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya dalam menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan. Kolina adalah suatu komponen neuropenghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf.

Oleh kerana Lecithin Shaklee bersumberkan kacang soya organik bukan-GMO, ia dapat membantu mencantikkan otot dan menghaluskan kulit kita serta melambatkan proses penuaan. 


Apa kebaikannya pada wanita?

Kajian telah dijalankan menunjukkan hubungan antara fungsi Lecithin dan kesihatan pembiakan wanita. Semasa mengandung, Lecithin dan kolina (komponen utama) dapat membantu mengekalkan kehamilan yang sihat. Ia juga membantu pembangunan bayi dalam kandungan yang ideal. Terdapat juga kajian bahawa Lecithin membantu untuk menyokong pembangunan sihat sel-sel payudara dan fungsi kelenjar. Inilah sebabnya mengapa anda boleh mencari Lecithin dalam banyak makanan tambahan peningkatan payudara.



Untuk lelaki pula bagaimana?

Bagi lelaki, air mani lelaki mengandungi sejumlah besar Lecithin. Jika anda menambah diet anda dengan Soy Lecithin anda mungkin dapat meningkatkan jumlah itu, serta jumlah rembesan prostat.

Hebat atau tidak Lecithin ni? Lagi-lagi kalau sumbernya dari soya organik non-GMO kan. Hati-hati dengan Lecithin yang bukan bersumberkan soya non-GMO kerana soya yang diubah (modified) berisiko mempunyai toksin tersembunyi.

Hubungi saya (SMS/WhatsApp) di 011-37081912 untuk maklumat lanjut.













Sumber rujukan: Di sini dan sini.


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, megubati atau mencegah sebarang penyakit.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!