Friday, June 12

Kisah Makan II

Berkenaan kisah semalam, tidak, saya tak bawak pun Irma jumpa ustaz tu. Sebabnya En Abah kena tengok aka jaga kedai. Malam ini? Malam ni pun tak dapek. En Abah main futsal pula. En Abah saya seorang yang busy mengalahkan Bar.rack O.bama, tahu? Ngeh ngeh ngeh.


Mungkin kena tunggu kepulangan Nenek yang mungkin-sedang-sibuk-bershopping-sakan-di-China-sampai-dah-lupa-nak-call-anak-anaknya-yang-melepak-di-Cheras-ini pada Ahad ini nanti.


Saya sudah bawa Irma jumpa paed. In fact, banyak kali dah sebenarnya. Seperti yang saya katakan dulu, paed mensuggestkan (apa daa word??) supaya Irma minum susu Ped.iasure. Maka pada Isnin lepas, adik saya telah cuba memberi susu tersebut kepada Irma dan menunggu takut-takut Irma ada alahan ke apa. Setelah 2 hari (nak detect allergy dalam tempoh 48 jam kan? ke lebih?), nampaknya Irma tidak mengalami apa-apa alahan seperti ruam, muntah-muntah, cherry-berry mahupun nafas berbunyi. So mungkinlah Irma takde CMPA kot.


So saya minta adik saya bagi lagi sekali susu itu hari ini dan tunggu lagi 48 jam. Kalau ok, bolehlah proceed untuk minum susu itu, berselang-seli dengan susu chap gantung lagi asli ini.


Dan saya juga akan cuba bagi Irma makan benda lain selain bubur dan nasi. Oh, tapi kan, Irma suka mengendeng makan fries kalau maknya yang gumuks ini melantak makan di Mc.D. Relevankah?



1 comment:

IntanSham said...

mcm anak sedara saya pun ada mslh berat kurang ni. tammo mkn nasik ke bubur ke... umo sthn.. yg dia nak mkn roti. so mak dia bg roti,cicah kuah sup.. western youuuu...;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!