Saturday, August 22

Irma Demam...

Salam Ramadhan semua!!!!


Saya baru selesai bersahur.


Belum pun start hari pertama puasa, tapi tekak saya dah mula rasa kering dan susah nak telan air liur. Owh...


Semalam saya tak datang kerja. Irma demam. So kena la amik EL.


Starting dengan kes muntah-muntah pada pukul 3 pagi (kot). Habis keluar segala isi perut. Bubur nasi, susu, dan segala benda lah.


Lepas dah bersihkan muntah tu, Irma sambung tidur balik. Tak lama kendian dia bangun semula, nangis-nangis. Masa tu saya rasa badan dia dah panas gila.


Paginya terus bawa ke klinik panel. Nak bawa jumpa paed yang biasa kami terjah tu tapi hari Jumaat siang dia takde la pulak.


So, Irma disahkan demam. Masa tu suhu badan dia dah turun sikit. 38.5 celcius. Doc pesan kalau lepas 3 hari demam masih tak baik, datang semula ke klinik. Dan perhatikan jugak kalau2 Irma dah mula batuk, selsema atau mengalamai kesukaran bernafas. Huhuhu. Takut gila masa dengar pesanan doktor tu.


Balik rumah, Irma aktif macam biasa. Cumanya dia meragam la jugak. Sikit2 nangis, sikit2 merajuk. Pastu muntah2. Tak banyak muntahnya, tapi banyak kali. Alhamdulillah takde pulak dia muntah masa makan ubat.


Irma, cepat2 le sembuh ye nak. Mama dah risau gila babeng dah ni. Cepatlah sembuh!


Oh ye. Kepada semua kawan-kawan, pembaca blog ini, selamat menjalankan ibadah puasa. Ampun dan maaf dipinta andai saya pernah terkasar bahasa, terlanjur kata. Selamat Berpuasa!


Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!