Tuesday, August 25

Menolong En Abah

Semalam saya menemankan En Abah di gerainya di Seksyen 18 sebab stafnya sakit. Waktu berbuka kami beli nasi beriani dekat2 gerai kami.


Nak tahu berapa harga 2 pinggan nasi beriani? RM18!!! Terjojol bijik mata mak masa mendengar harganya! Mahalnya! Takdelah sedap mana pun! Masin adalah! Huhuhu. Semalam ialah kali pertama dan terakhir saya beli nasi beriani kat situ. Lepas ni, no more!


Menemankan En Abah menjaga gerai adalah penat. Sampai rumah pukul 11.10 malam. Sangat mengantuk dan badan pun rasa sangat letih. Nak main dengan anak-anak pun tak larat. Anak-anak pun dah mengantuk sebab tunggu mama dan abahnya lama sangat.


Macamanalah En Abah boleh jaga gerai ni setiap hari ye? Hari Ahad tu lagilah. Pukul 2 pagi baru sampai rumah sebab dia bawa stafnya pergi berurut.


Alkisahnya staf En Abah tergeliat tangan sampai lebam-lebam kat belakang badan. Nak bergerak pun susah. So En Abah bawa la stafnya pergi berurut. Semalam masih sakit lagi. Tu yang dia cuti tu. Hopefully hari ni dah sihat la dia.


Bukan apa, saya kesian dengan En Abah asyik keletihan je setiap hari. Gigih sungguh En Abah bekerja demi nak menyara kami anak-beranak.


Semoga berkat Ramadhan ni, murahlah rezeki kami. Amin.



Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!