Friday, August 28

Puasa Penuh

Kanak-kanak zaman sekarang memang lagi dahsyat dari zaman kita dulu kan? Mana taknya, ada yang berumur 4 tahun pun dah mula dilatih berpuasa. Kagum betul! Siap ada yang berpuasa penuh pulak tu!


Saya mula berpuasa semasa berumur 7 tahun. Tapi hanya 8 hari saje. Ngehngehngeh. Sebab saya muntah darah kot pada hari ke-9 tu. Terus mak saya tak bagi puasa dah.


Darjah dua, saya berpuasa penuh tolak sehari. Sayang je kan? Sebabnya apa tau, sebab saya ikut parents saya pi shopping raya kat Jalan TAR sana tu. Lepas tu tak tahan tengok air sejuk yang berwarna-warni yang dijual di gerai-gerai tu. Terusss request nak air. Masa tu tak kira dah puasa ke tak. Dengan panas teriknya, dengan penatnya, memang tergodalah jiwa ragaku melihat air sejuk berais itu. Fuh!


Bila start darjah tiga, barulah saya berpuasa cukup sebulan. Sampailah sekarang (kecuali bila 'kawan baik' datang aje la kan).


Korang pulak macamana? Start puasa umur berapa tahun ye? :)


Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!