Wednesday, August 19

Semoga Cepat Sembuh

En Abah dapat panggilan telefon daripada suami sepupu saya.


Anaknya disahkan menghidap H1N1. Umur baru setahun lapan bulan (kalau tak silap).


Dah la sepupu saya tengah pregnant anak kedua, dan mengalami alahan yang agak teruk kali ni. Sekarang suami sepupu saya tu yang jaga anaknya kat hospital.


Sebenarnya anak sepupu saya tu dah start demam sejak minggu lepas lagi. Pergi klinik, katanya demam biasa saja. 3-4 hari lepas tu dah baik.


Then kena demam lagi sekali. Pergi lagi klinik. Katanya demam biasa juga.


Tiba-tiba, pagi ni pulak.... huhu. Terduduk kami laki bini bila mendapat berita tu.


Semoga sihatlah hendaknya anak sepupu saya tu.


Saya tak pasti anak sepupu saya tu ada athma ke tak. Sebab saya pernah dengar dia cerita yang anaknya pernah amik nebulizer tu. Nebulizer tu untuk orang yang ada athma saja ke ek?


Yang tambah merisaukan, suami sepupu saya tu kerja sama-sama dengan En Abah. Kami berdua agak risau kalau-kalau kot nanti En Abah pun terjangkit, then kena anak-anak ke.


Nauzubillah. Minta dijauhkan.


Semoga Faiz cepat sembuh.



12 comments:

Emma said...

kesiannye.. cepat2 la sembuh...

ttiba teringat kat ryan, sbb umur dia baya ryan.. hmmm

-mama emma®-

Queenin Murni said...

hmm.. pernah amik nebulizer tu tak semestinya asma, sebab babies kalau batuk berkahak yg teruk pon dia bg neb.. unt cairkan kahak tu.. :)


moga faiz cepat sembuh..

yaya said...

semoga cepat sembuh, ye la lagi2 budakkan. Semoga alllah S>W>t selamatkan budak itu dan cepat sihat, amin...

MN said...

semoga cepat sembuh.

cysev3n said...

encik abah pun kena start pakai mask la kaedahnya..

semoga Faiz cepat sembuh.

IntanSham said...

Ya Allah...kesiannya... semoga Faiz cepat sembuh..

QuEeN Of 2 Heroes said...

risau saya terbaca pasal nebulizer tu td...coz darwish pernah kena nebulizer tu masa die selsema hari tu...
sib baik queenin murni cakap x semestinya asthma...

semoga faiz cepat sembuh...

me_czar said...

Anak-anak pun tengah demam nih. Risau juga tapi saya cuba fikir yang positif. Takut kalau susah hati sangat, kita pulak yg sakit

Rizza said...

semoga cepat sembuh

Unknown said...

mama emma: harap2 gitu lah.

queenin: oh gitu ka? thanks for the info!

yaya: mari kita sama2 doakan.

MN: tq.

cy3.5: masalahnya cari mask kat sini semuanya dah habis stok. huhu.

Unknown said...

Intan: Doakan ye. :)

queen: tu lah. nasib baik ada org bai info. :)

myza: semoga muqry dan nuryn pun cepat sembuh.

rizza: terima kasih.

Anonymous said...

Mek kecik i dulu pun ada kena pakai nebulizer ni. Ms tu dia asyik batuk kahak. So, nebulizer supposed to clear the airways or something like dat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!