Tuesday, August 18

Tiga Malam Tanpa Bintang Kali

Saya sudah tidak tahu mahu buat apa. Saya buntu.


Sekali dibuat, saya tahan. Dua kali, saya tegur elok² sambil jegilkan mata yang sepet ini.


Tapi kali ketiga berturut²?






























































































































Haruslah mak picit hidung anak dara mak ini!


Ya, Irma sekarang SANGAT SUKA gigit nenen mamanya ini. Masa tengah menyusu tu, 3 kali berturut² dia gigit nenen saya! Woooo sakit woooo!!!!!!!


Biasanya dia akan gigit sekuat-kuat hati kalau nenen saya kempis atau kekurangan susu. Tapi semalam, nenenku membengkak macam orang dalam pantang pun tetappp digigitnya. Huhu. Kenapakah wahai anak?


Sekarang nenen saya sudah luka. Sedangkan baruuu je lepas baik dari luka Ahad lepas. Pun hasil gigitan suami anak jugak.


Bukannya saya tak pernah tegur, atau merajuk, atau picit hidung, atau mogok. Tapi Irma tetap dengan hobinya itu. Luka bukan sebarang luka. Terkopek okeh. Saya tengok pun ngeri sikit-sikit.


Macamana nak mengelakkan/mengurangkan habit anak yang suka gigit nenen ini ye?




2 comments:

Fara said...

huhuhu sakit tu...putra pn sesekali dia gigit jugak.adus sakitnye. xtau dah nk buat mcm mana...picit je idung dia kuat2.

Mommy Harith Hannah said...

Zety,
Kena jaga baik2 tau nips tue. Takut infection. Sapu Bephanten laa.

Saya takde tips sbb Humaira bukan jenis gigit nenen. Tapi, pernah gak skali skala dier gigit, terus jadi cam nanah. So, cepat2 dapatkan antibiotik. Takut peristiwa lama berulang. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!