Tuesday, August 18

Tiga Malam Tanpa Bintang Kali

Saya sudah tidak tahu mahu buat apa. Saya buntu.


Sekali dibuat, saya tahan. Dua kali, saya tegur elok² sambil jegilkan mata yang sepet ini.


Tapi kali ketiga berturut²?






























































































































Haruslah mak picit hidung anak dara mak ini!


Ya, Irma sekarang SANGAT SUKA gigit nenen mamanya ini. Masa tengah menyusu tu, 3 kali berturut² dia gigit nenen saya! Woooo sakit woooo!!!!!!!


Biasanya dia akan gigit sekuat-kuat hati kalau nenen saya kempis atau kekurangan susu. Tapi semalam, nenenku membengkak macam orang dalam pantang pun tetappp digigitnya. Huhu. Kenapakah wahai anak?


Sekarang nenen saya sudah luka. Sedangkan baruuu je lepas baik dari luka Ahad lepas. Pun hasil gigitan suami anak jugak.


Bukannya saya tak pernah tegur, atau merajuk, atau picit hidung, atau mogok. Tapi Irma tetap dengan hobinya itu. Luka bukan sebarang luka. Terkopek okeh. Saya tengok pun ngeri sikit-sikit.


Macamana nak mengelakkan/mengurangkan habit anak yang suka gigit nenen ini ye?




Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!