Wednesday, August 19

Tidur Awal Konon

.
.
Lanjutan dari kisah di sini, maka malam tadi saya masuk tidur awal, dengan harapan anak dara saya itu akan tidur awal jugak.


NOT!


Puaslah saya tutup lampu la, kasi nenen puas-puas la, nyanyi-nyanyi, cerita-ceriti, tapi nampaknya Irma tetap tak mo tidur awal.


Ok, takdelah awal sangat. Saya bawa Irma masuk bilik pukul 10.30 malam. Biasanya pukul 11.30 malam. Saya mama yang tak senonoh, saya tau.


Memula itu Irma memang dah agak mamai-mamai. Mata dah luyu. Saya pun dah mula hepi sebab lepas dia tidur bolehlah saya buat kerja lain seperti menonton movie gosok baju ke kan.


Tup-tup, takde angin takde ribut, tetiba aje Irma bangun, berjalan ke arah kepala katil, dan main-main kat situ. Tengok gaya dia membebel-bebel, macam orang tengah jaga kaunter apa aje lagaknya. Hahaha.


Tapi saya tak jadi hepi baliklah walaupun rasa kelakar tengok Irma sebab saya sendiri pun dah start mengantuk masa tu. Haih.


Yang pastinya, Irma ni jenis tak suka orang dodoikan masa tidurkan dia. Dodoi means dukung dia, hayun-hayun ke kiri ke kanan sambil nyanyi-nyanyi tu lah.


Saya suspek dia pening kot kalau orang buat begitu. Sebabnya kalau saya buat gitu, dia akan melalak-lalak. Then bila saya letakkan dia, cepat-cepat dia cari tuala/hanky/blanket, hisap jari, tutup mata dan tidur konon-konon.


Lepas few minutes dia bukak mata balik and aktif seperti biasa. Haa.. pening la tu kot kan?


Malam ni nak try tidur awal setengah jam pulak. Pukul 10. Mampukah?




3 comments:

~Umi.Sufira~ said...

Masuk tidur pukul 10? mampu tu mampu kot..cuma tak dapatlah nak bersantai tengok TV..:P

babycomel said...

k zety,

kena buat byk kali baru bole jd habit tido awal nie...dulu aina pun selalu tido lambat tp sbb saya dah tak larat nak 'layan' habit tidonye saya pun paksa dia tido seawal 9pm...mula2 tu mmgle susah nak train tp lama2 dah jd habit...

Unknown said...

roza: haha itulah pasal. takpe. takpe. demi kesejahteraan di masa depan.

babycomel: tulah kan. semuanya bermula dari mak bapak sebenarnya. dah mak bapak tido lambat, anak2 pun mengikut la.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!