Thursday, September 3

Ramadhan 2009: Buka Puasa @ Qu.ality Hotel

Semalam En Abah belanja berbuka puasa di Hotel Qua.lity, Shah Alam. Gian nak makan kambing sudah mariii katanya.


Moh layan gambar
(Ya ampun gambarnya kelabu. Almaklum guna camera handphone lopek saje)




Dimulakan dengan air jagung, Nasi Arab serta lauk-pauk (Rendang Tok, Ayam Masak Merah dan kuah dalca). Mak hangkut sekali butter prawn untuk makan dengan Nasi Arab nih.


Oh tipu. Sebenarnya dimulakan dengan kambing panggang. Tapi dah selamat masuk perut baru teringat nak snap gambar. Hehe.




Inilah dia butter prawn itu. Bersebelahan dengannya ialah sotong masak apa tah. Tapi sedap!




Sup gear box En Abah. Mak tak makan sebab En Abah letak cili kicap tu banyak sangat! Pedasss!




En Abah yang sedang khusyuk makan.
Lepas snap gambar ni, bagi dia tengok. Komen dia?
"Hensem jugak saya ni kan?"
Hahaha. Sabo je la.
Memanglah hensem. Kalau tak takkanlah mak pilih dia kan.




Desert yang dimakan sebelum waktunya. Hehe. Tapi semuanya serba tak kena dengan tekak mak.




Dim sum. Masa mak amik tinggal 3 jenis ni saje. Yang lain-lain dah habisss....
Rasa? So-so.
Pernah makan yang lagi sedap.




Tauhu bakar. Boleh tahan lah.





Last sekali, murtabak mini. Sedap jugak.



Penutup ialah ABC tapi gambar tak koser nak amik sebab sudah TERlampau kenyang.



Sebenarnya banyak lagi makanan yang lain. Tapi senak sudah perut masa tu. Tak de ruang lagi dah.



Ada ikan bakar, roti john mini, bubur kacang, pengat labu, bubur lambuk. Buah-buahan, tempura, nasi ayam, mee rojak, kerabu dan ulam, nasi putih, lauk pauk masakan India, kampung dan Cina. Laksa penang, Mee/mee hoon sup. Banyak sungguh!



Overall, kami puas hati lah dengan segala makanan yang dihidangkan. Sedapnya boleh tahan tapi ada certain masakan tu agak pedas. Kiranya, bolehlah kalau nak pergi lagi tahun depan.



Yang penting ialah kerjasama gian En Abah terhadap kambing panggang berjaya dihilangkan. Entah berapa kali tah dia dok berulang kat tempat kambing tu.



Malam tu kami sampai Cheras pukul 10.30 malam. Lepas mandi-mandi terus bawa anak-anak tidur.


Nampaknya Irma tidur sungguh lena malam tadi. Buktinya?









































































Scroll lagi......



























































Terbongkang anak dara ni tidur. Sampai tercabut butang rompers nya. Hehehe.


Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!