Thursday, October 15

Malu

Entri ilham dari sini.


Minggu lepas saya ikut adik-adik dan mak saya ke pasaraya yang baru dibuka di BTHO. Imran pun ikut sama.


Dalam kereta saya begitu ghairah sekali bercerita kat mak dan adik-adik pasal keletah Imran dan Irma semasa kami ke open house sedara-mara dan kekawan.


Antara topik biasa ialah, Imran yang rajin 'menjenguk' bilik air orang, Imran & Irma yang suka naik tangga rumah orang, Irma yang hampir menconteng dinding rumah orang, serta Imran yang suka makan. Haha.


Tengah dok sibuk cerita itu ini pasal diorang, tetiba je Imran menyampuk,

"Apa mama...." --> Apa la mama ni


Aiseh!


Adik-adik saya pun makin galak la sakat.

"Entah kan Ban. Apa lah mama ni cerita-cerita. Malu lah Ban." --> Sejak Imran gelar diri dia 'Ban', semua orang panggil dia Ban. Saya tak berapa berkenan! Tapi kadang-kadang terpanggil Ban gak. Haha.


Imran pun sambung la,

"Malu Ban."


Hahaha. Alamak. Dia dah paham rupanya bila kita cerita pasal dia cepan orang lain. Of course la dia malu kan.


Mak saya pun kata lepas ni kalau nak cerita pasal dia, takleh cerita depan dia. Nanti dia malu.


Ok lah Imran. Lepas ni mama kena kontrol mulut mama. Tapi... jari-jemari mama yang halus mulus ni takleh dikontrol la. Nak jugak menaip, cerita pasal Imran dalam blog.


Takpe ek?



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!