Thursday, September 23

Pegawai Penguatkuasa (Yang Boleh Tahan Garang Lah Jugak)

Kalau dia nampak kita nak makan, dia cakap, "Makan baca doa dulu lah!"


Padahal dah baca doa dah pun.


Kalau dia terdengar orang sebut perkataan 'gila' atau 'bod*h', dia cakap, "Nape cakap-cakap gila/bod*h?!"


Padahal ayat penuh yang ada perkataan 'gila' tu adalah seperti "Huiyo... cantik giler ah baju tu!" 


Ok. Tiada alasan untuk perkataan 'bod*h'. Memang tak patut sebut pun kan.


Kalau kita tegur dia bila dia campak-campak mainan dia, atau bila kita tegur adik dia sebab panjat-panjat tangga dengan aksi ekstrem, dia cakap, "Nape malam-malam cakap jerit-jerit?!!"


Padahal hari tengah siang. Padahal tak jerit-jerit pun. Padahal dia yang menjerit-jerit (tinggi suara).


Haiyoh ini budak. Macam pegawai penguatkuasa! Macam pengawas sekolah pun ada. Manyak galang woh.


Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!