Monday, October 21

Vitamin C Terbaik Untuk Anda

Vitamin C.

Vitamin C tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita. Oleh itu penting untuk kita pastikan bahawa tubuh kita mendapat bekalan vitamin C yang secukupnya.

Banyak vitamin C yang terdapat dalam pasaran. Masuk saja farmasi, bermacam pilihan yang ada.

Tetapi sebelum anda membeli vitamin C, ada beberapa perkara yang harus anda tahu.




1. Adakah vitamin C tersebut dibuat dari sumber semulajadi, tidak mempunyai perisa, pewarna, pemanis dan pengawet?

Hati-hati jika vitamin C anda mempunyai bahan sintetik dan tidak semulajadi. Kerana setiap satunya merbahaya untuk tempoh jangka panjang. 


2. Adakah vitamin C anda bertindak secara 'sustained release'?

Kebanyakan vitamin C tidak dilepaskan secara perlahan-lahan. Maksudnya, bila kita makan je vitamin C tersebut, ianya terus diserap oleh tubuh kita, walaupun pada masa tersebut tubuh kita tak perlukan vitamin C yang banyak.

Once dah serap, mana-mana lebihan vitamin C yang kita makan tadi yang tubuh kita tak perlukan tu akan dibuang melalui air kencing.

Tetapi jika vitamin C yang anda makan bertindak secara 'sustained release', vitamin C tersebut dilepaskan secara perlahan ikut keperluan tubuh kita. Jadi tubuh kita menyerap vitamin C dengan kadar yang optimum.

Vitamin C biasa bertahan dalam tubuh badan kita selama 2 jam, sedangkan vitamin C yang sustained release dilepaskan perlahan-lahan dalam tempoh sehingga 6 jam. Wow!


3. Ada bioflavonoid tak kat dalam vitamin C tu?

Bioflavonoid ni bantu tingkatkan fungsi vitamin C untuk penyerapan yang lebih optimum.


Jadi, adakah vitamin C anda vitamin C yang terbaik?

Jika salah satu daripada jawapan anda kepada soalan di atas ialah 'tidak', maknanya belum cukup bagus lah :)

Ingin tahu vitamin C terbaik untuk anda?

Of course la Vitamin C Shaklee!

Sebab apa? Sebab jawapan kepada semua soalan di atas ialah YA!

Vitamin C Shaklee tidak mempunyai sebarang perisa tiruan, pewarna tiruan, pemanis mahupun pengawet. Semuanya natural tau.
  

Vitamin-C-Shaklee


Ok sekarang jom kita tengok simptom mereka yang kekurangan vitamin C.

  • Sering letih dan lemah
  • Mudah stress
  • Mudah selsema dan bersin-bersin
  • Gusi berdarah
  • Wajah nampak kusam dan tua dari usia sebenar
  • Mudah dapat ulser mulut

Hah ada tak simptom-simptom tu?

Kalau ada silalah ambil vitamin C ya.

Tahukah anda? Sebiji vitamin C Shaklee ni jumlahnya sama macam kita makan 7 setengah biji oren.

Larat tak kita ni makan oren 7 setengah biji? Kalau larat sekali pun, lepas tu mesti pi toilet sebab memerut hehehe.


Siapa yang perlu ambil vitamin C?

Perokok. Sebab setiap batang rokok yang dihisap memusnahkan 50-100 mg vitamin C! Itu sebatang. Kalau sehari hisap sekotak besar rokok tu, berapa banyak yang hilang? Huhuhu.

http://www.mendaily.com/wp-content/uploads/2013/01/No_smoking_Poster.jpg


Mereka yang stress juga digalakkan mengambil vitamin C. Kerana stress boleh menyebabkan musnahnya vitamin C dalam badan. Kan biasa orang kata, kalau selalu marah-marah nanti cepat tua. Haha. Sebab bila kita marah biasanya kita stress kan? Bila stress, vitamin C pun musnah. Tak cukup vitamin C, kulit pun jadi la kusam dan tua sebelum usia. Jadi betul lah cakap orang dulu-dulu tu.

Nak kulit yang cantik? Ambillah vitamin C kerana vitamin C membantu menghasilkan kolagen dalam badan kita. Lepas tu tambah pula Shaklee Collagen Powder. Pergh. Bertambah-tambah la cantik comel lote nanti :)

Vitamin C juga sesuai untuk mereka yang ingin meningkatkan tahap kesihatan. Kerana vitamin C diakui dapat mengurangkan jangkitan selsema dan demam.

Pengalaman penulis - ketika masih menyusukan anak dan anak saya selsema masa tu, saya tingkatkan dos pengambilan vitamin C. Kemudian susukan anak saya. Hasilnya, Alhamdulillah dengan izin Allah, selsema anak saya tak berlarutan. 

Jadi, mulakan langkah pertama anda untuk jadi lebih sihat (dan lebih cantik juga) dengan mengambil vitamin C Shaklee.







Shaklee Independent Distributor
ID 1001018
SMS/WhatsApp 01137081912


Klik sini untuk dapatkan info dan berita tentang produk Shaklee



Ingin tahu harga produk Shaklee? Sila klik sini



Daftarlah sebagai ahli Shaklee hari ini dan nikmati pelbagai kelebihannya!


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Google+ Followers

Many Thanks!