Monday, January 20

Boleh Ke Ambil Lecithin Lebih Dari Yang Dicadangkan?

Ada seorang sahabat saya yang mengambil Set Kurus Basic (Alfalfa dan Lecithin). Beliau ingin mengoptimumkan pemecahan lemak atau dengan kata lain, nak turunkan berat cepat-cepat.

So dia tanya pada saya, boleh tak kalau dia Ambil Lecithin Belebihan?

Set-Kurus-Shaklee




Dos maksimum bagi pengambilan Lecithin Shaklee ialah 6 biji sehari. Dia pula tanya boleh tak kalau dia nak ambil lebih dari 6 biji.

Agak-agak apa jawapan saya? :)

Jawapan saya, kalau badan kita ni normal, takde penyakit tertentu, tak perlu lah ambil apa saja supplemen melebihi dos. Dos yang dicadangkan ni memang untuk mereka yang normal. Pakar nutrisi Shaklee telah buat kajian demi kajian, dan dos yang dicadangkan inilah yang paling ok.

Penat je diorang buat research tau. Pastu kita suka suki ambil tak ikut dos.

Bahaya ok kalau terlebih Lecithin. Antara tanda-tanda anda dah terlebih dos ialah muntah-muntah dan cirit birit. 

Ada juga kes yang dilaporkan - seorang wanita dikejarkan ke hospital disebabkan 'progressive fatigue' dan 'skin discoloration'. Setelah dikaji rupanya beliau ambil Lecithin tak ikut prescription. Dia ambil banyak sebab nak turunkan berat dengan lebih cepat.

Lecithin pada dos yang tinggi digunakan sebahagian daripada rawatan Alzheimer dan dementia. Jadi kalau takde penyakit-penyakit ni harap janganlah ambil Lecithin pada kadar yang tinggi ya.

Lecithin-Berlebihan

Sebenarnya Lecithin mempunyai banyak manfaat. Selain mampu menarik lemak dari tubuh badan, Lecithin juga membantu meningkatkan daya ingatan kita. Sebab tu ianya digunakan bagi merawat dementia.

Untuk lelaki di luar sana, Lecithin juga bantu menambah jumlah rembesan prostat. Atau dengan kata mudahnya, increase your semen volume

Banyak lagi manfaat Lecithin ni. Ibu-ibu mengandung pun elok makan untuk bantu perkembangan bayi di dalam kandungan. Tetapi dosnya dah tentulah berbeza dengan mereka yang ambil Lecithin untuk Kurus kan Badan.

Jadi pastikan anda ikut dos yang betul. Hanya SID yang benar-benar mahu membantu akan cuba dapatkan maklumat yang tepat dan sentiasa merujuk kepada pakar nutrisi sebelum cadangkan apa-apa makanan tambahan kepada anda :)

Beli-Shaklee-Pada-Harga-Ahli


Shaklee Independent Distributor
ID 1001018
SMS/WhatsApp 0192929796


Klik sini untuk dapatkan info dan berita tentang produk Shaklee



Ingin tahu harga produk Shaklee? Sila klik sini



Daftarlah sebagai ahli Shaklee hari ini dan nikmati pelbagai kelebihannya!


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!