Monday, September 30

Kandungan Vivix Yang Awesome!


Ramai yang telah akui 'keajaiban' Vivix Shaklee dalam membantu mengurangkan pelbagai penyakit. Jadi hari ini jom kita tengok apa kandungan di dalam Vivix yang menjadikannya sungguh luarbiasa.


Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum)

http://www.co.stevens.wa.us/weedboard/other%20weeds/jk1.jpgPolygonum Cuspidatum mempunyai banyak faedah kesihatan dan digunakan di dalam makanan tambahan anti penuaan seperti Resveratrol dan banyak ubat-ubatan tradisional Cina. Para saintis telah menjalankan banyak ujian yang menyimpulkan resveratrol yang membantu melambatkan proses penuaan, mengurangkan kolesterol, tekanan darah rendah, meningkatkan prestasi olahraga, dan menggugurkan kilo yang tidak diingini.

Resveratrol adalah antioksidan yang kuat yang mampu melambatkan proses penuaan dan juga menterbalikkan tanda-tanda penuaan. Ia juga berkuasa dalam mengurangkan kejadian penyakit-penyakit yang berkaitan dengan usia seperti penyakit jantung, Kencing Manis, kanser, dan Alzheimers. Dan ya, ia mengurangkan garis-garis halus dan kedutan juga.

Resveratrol telah menjadi satu ‘trend’, ia juga dirujuk sebagai penawar untuk kembali remaja. Tidak hairanlah kerana ia boleh menjadikan anda kelihatan dan berasa lebih muda di dalam dan keluar. Ini adalah kerana sebagai antioksidan ia melakukan tugasan yang hebat untuk menghapuskan radikal bebas daripada badan yang merosakkan sel-sel merosakkan, dan menyebabkan anda kelihatan tua dari usia sebenar. 


Muscadine Grapes

http://thumbs.ifood.tv/files/images/editor/images/muscadine-grapes.jpgAnggur Muscadine telah ditemui pada tahun 1810 di North Carolina, yang tumbuh liar di hutan. Ini anggur adalah berasal dari tenggara Amerika Syarikat dan telah menyesuaikan diri dengan keadaan yang panas lembap di rantau itu.

Muscadines dan ekstrak muscadine telah menjadi tumpuan banyak projek penyelidikan Kanser pada tahun-tahun kebelakangan ini. Keputusan daripada kajian itu baru-baru ini mendapati bahawa Muscadines mempunyai 6x kandungan resveratrol anggur merah biasa. Ia juga mempunyai 40x antioksidan anggur merah dan mengandungi tahap quercetin (flavonoid yang sihat) yang sangat tinggi dan lebih banyak serat pemakanan daripada bran oat atau beras.

Penyelidik di Wake Forest University School of Medicine, Winston Salem, North Carolina, mendapati bahawa polifenol antioksidan dalam biji anggur muscadine mempunyai kesan ‘relaxing’ dan mengembangkan pada arteri. Dalam kajian itu, peserta yang mempunyai penyakit arteri koronari mengambil 1,300 mg sehari muscadine ekstrak biji anggur selama empat minggu. Keputusannya diameter arteri tertentu meningkat, menunjukkan potensi kesan penurunan tekanan darah. Kajian ini telah diterbitkan pada bulan Oktober 2010 isu daripada "Journal of American College of Nutrition."

Dalam satu kajian yang diterbitkan dalam April 2010 isu " Journal of Agricultural and Food Chemistry," biji anggur muscadine menunjukkan tahap antioksidan tertinggi bagi spesis anggur, diikuti dengan kulit dan pulpa. Para penyelidik telah mengenal pasti seramai 88 sebatian antioksidan yang berbeza dalam anggur muscadine. Tujuh belas sebatian adalah unik untuk anggur muscadine. Kajian ini telah dijalankan oleh Jabatan Sains Makanan dan Pemakanan Manusia, University of Florida, Gainesville.


Europe Elderberry

http://www.blackelderberry.info/wp-content/uploads/main_blackelderberry_03.pngElderberries telah menjadi ubat tradisional selama berabad-abad di Amerika Utara, Eropah, Asia Barat, dan Afrika Utara. Elderberry digunakan untuk aktiviti antioksidan, untuk menurunkan Kolesterol, memperbaiki penglihatan, meningkatkan sistem imunisasi, meningkatkan kesihatan jantung dan untuk batuk, selesema, flu, jangkitan bakteria dan virus dan tonsilitis.

Bioflavonoids dan lain-lain protein dalam jus memusnahkan keupayaan virus demam dan selesema menjangkiti sel. Orang dengan selesema yang mengambil jus elderberry melaporkan simptom kurang teruk dan berasa lebih baik dengan lebih cepat daripada mereka yang tidak mengambilnya. Jus Elderberry telah digunakan untuk merawat wabak selesema di Panama pada tahun 1951.

Elderberries telah disenaraikan dalam CRC Handbook of Medicinal Herbs seawal tahun 1985, dan disenaraikan dalam 2000 Mosby's Nursing Drug reference untuk selesema, jangkitan yis, hidung tersumbat dan kesesakan dada, dan demam alergi (hay fever). Di Israel , Onkologi Lab Hasassah telah mengesahkan bahawa elderberry merangsang sistem imun badan dan mereka merawat Kanser dan AIDS dengannya.

Pelbagai faedah perubatan (dari selesema sehinggalah kepada asma, kencing manis, dan penurunan berat badan) mungkin disebabkan oleh peningkatan sistem imun setiap individu.
http://www.naturallyla.com/wp-content/uploads/2012/08/POP_Image_Elderberry-290x200.jpg

Di pusat penyelidikan makanan Bundesforschungsanstalt di Karlsruhe, Jerman, ahli-ahli sains yang menjalankan kajian ke atas Elderberry menunjukkan anthocyanin elderberry meningkatkan fungsi imun dengan meningkatkan pengeluaran cytokines. Ini protein yang unik bertindak sebagai ‘utusan’ dalam sistem imun untuk membantu mengawal tindak balas imun, seterusnya membantu untuk mempertahankan badan terhadap penyakit.

Kajian di Austria University of Graz mendapati bahawa ekstrak elderberry mengurangkan pengoksidaan kolesterol lipoprotein berketumpatan rendah (LDL). Pengoksidaan kolesterol LDL yang terbabit dalam atherogenesis menyumbang kepada penyakit kardiovaskular.


Lobak Ungu (Purple Carrot)

http://www.carrotjuice.com/files/photos/Purple_Carrots_Copyright_2011_Carrot_Juice.jpg

Lobak ungu adalah lebih tinggi dalam antioksidan daripada lobak merah, dan ia juga mempunyai ciri-ciri anti-radang. Ini membuatkan ia sangat berguna dalam rawatan artritis. Didapati ia juga anti-virus, antiseptik dan antimikrob, dan mengandungi anticarcinogens dan betacarotenes. Lobak ungu juga mengandungi fitokimia seperti karotenoid, polyacetylenes , isocoumarins , phenolic dan sesquiterpenes. Fitokimia mempunyai antioksida, anti -bakteria, dan kandungan yang dapat mencegah pelbagai lagi penyakit lain.

Anticarcinogens membantu mengurangkan risiko kanser dan juga membantu untuk melawan sel-sel kanser yang sedia ada di dalam badan kita. Lobak ungu juga cemerlang dalam menentang virus serta jangkitan bakteria, seperti selesema, campak dan jangkitan dalaman saluran kencing, mulut dan perut.

Lobak ungu mengandungi dos yang tinggi Vitamin A, yang membantu untuk mengelakkan arteri tersumbat dan dengan itu membantu mencegah strok. Bersama-sama dengan itu, ia juga mengandungi vitamin B, C dan E serta pectate kalsium, yang merupakan sumber serat yang sangat baik, dan ia membantu untuk menurunkan paras kolesterol.

Lobak ungu juga terkenal untuk menyuburkan rambut, kulit dan kuku, dan juga sangat membantu dalam meningkatkan kualiti susu ibu. Ia juga mengandungi satu bentuk kalsium yang lebih mudah dihadam oleh badan kita berbanding sumber-sumber lain . Akar lobak telah lama digunakan dalam merawat parasit usus, pencernaan, isu-isu tonsil dan sembelit. Pada masa dahulu, ia telah digunakan sebagai ubat untuk merawat hampir semua penyakit.

Dalam kajian yang dilakukan di Universiti Queensland, ia menunjukkan bahawa jus lobak ungu dapat menurunkan tekanan darah , menstabilkan gula darah, dan membantu dalam memerangi penyakit hati dan penyakit jantung.


**********


Wow. Banyak betul khasiat dan kebaikan yang boleh kita nikmati daripada kandungan Vivix ni kan. Semuanya hebat-hebat belaka. 

Sebab itulah Vivix dapat membantu mengurangkan pelbagai penyakit. Ia memperbaiki sel dari DNA lagi. Inshaallah saya akan kongsikan beberapa testimoni dari pengguna Vivix yang sangat berpuas hati.

Walau harga Vivix ini agak mahal, tetapi apalah sangat kalau dibandingkan dengan kesihatan kita. Cuba bandingkan pula harga Vivix ni dengan kos rawatan dan ubatan jika diserang pelbagai penyakit. Renung-renungkan dan selamat membeli Vivix :)

Your Health, Your Wealth. Remember that.

Nota: Produk ini tidak sesuai untuk wanita hamil atau menyusu serta untuk mereka yang berumur bawah 18 tahun.

PM kami untuk harga Vivix yang hebat.

Zety Zin
Shaklee Independent Distributor
ID: 1001018
SMS/WhatsApp 01137081912

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit.







1 comment:

Unknown said...

salam sis,
'heavy smoker' boleh amik vivix ni tak?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!