Thursday, July 3

Mighty 3 Gems Untuk Kekalkan Susu Ibu Ketika Berpuasa

Assalamualaikum


Waduh waduh. Lama betul tak ketemu ya? :)


Pejam celik pejam celik dah masuk bulan Ramadhan. Sekejap je masa berlalu.


Bulan puasa ni biasanya ibu-ibu yang menyusukan bayi, lebih-lebih lagi yang bekerja adalah antara golongan yang paling mudah berasa letih. Betul tak? Mana nak kerjanya, mana nak bersedia untuk berbuka dan sahurnya, urusan rumahtangga, nak beribadat lagi, dan yang paling-paling penting, nak menyusukan anak serta mengepam susu di ofis.





Semuanya memerlukan tenaga.


Biasanya kalau waktu tak puasa pun, kalau si ibu keletihan, susu boleh merudum. Masa bulan puasa lebih-lebih lagi. Disebabkan dehydrate dan kekurangan tenaga, memang amat mudah production susu tu jadi berkurangan.


Antara tips yang boleh diamalkan oleh ibu yang menyusukan bayi semasa berpuasa ialah dengan memakan kurma semasa bersahur dan berbuka, seeloknya 7 biji setiap kali. Minum air masak banyak-banyak serta minum air longan campur kurma merah (sedap!).


Fenugreek pun boleh diamalkan tapi akan jadi tersangatlah hausnya. So maybe boleh amalkan masa tak puasa.


Alternatifnya, ibu-ibu juga boleh amalkan Set Ramadhan atau nama glamournya, Mighty 3 Gems ni.



Sesuai dengan nama 'mighty' tu, set ni dapat membantu mengurangkan keletihan ibu-ibu serta kurangkan kadar dehydrate.


Ramai yang cakap, bila amalkan set ni, rasa haus tu kurang, even lepas mengepam susu. Rasa penat pun tak berapa penat macam biasa.


Dalam set ini, ada 3 supplemen:

  • ESP
  • Meal Shakes
  • Performance Drink


ESP ni berasaskan sumber protein dari soya yang non-GMO dan dapat bagi tenaga extra buat si ibu. Inshaallah lambat rasa lapar semasa berpuasa. Maklumlah ibu yang menyusukan bayi ni membakar sehingga 500 kalori setiap hari apabila menyusu/mengepam. Banyak,kan? Sama macam berenang selama satu jam! Patutlah ibu-ibu menyusu ni cepat rasa lapar.



Oh ye, selain tu ESP juga dapat berikan wajah yang lebih radiant dan cerah untuk si ibu. Protein yang terkandung dalam ESP juga membantu mencantikkan otot, yang mana otot-otot yang cantik dapat membantu membakar kalori dengan lebih efisyen. Best best best.


Meal Shakes pula mengandungi multivitamin yang dpat memenuhi keperluan nutrisi harian. Bila badan kita cukup nutrisi, Inshaallah kuranglah rasa letih tu. Meal Shakes juag boleh diberi kepada anak-anak yang berumur setahun ke atas.


Jadi, kalau anak-anak kita yang sedang berlatih berpuasa tu, eloklah diberi Meal Shakes ni. Boleh share dengan ibu. Jimat kan?


Performance Drink dapat membantu menghidratkan badan kita. Dengan nama lainnya, dapat kurangkan kadar kehausan bila berpuasa. Performance Drink juga membantu melembabkan kulit so secara tak langsungnya membantu kita kelihatan lebih muda *wink wink*


Kalau anda nak tahu, Performance Drink ni dirumus khas untuk membekalkan tenaga, terutamanya untuk mereka yang menetap di kawasan tropika dan mereka yang aktif dalam kerja harian. Ia mengandungi potassium, kalsium, sodium, phosporus, magnesium dan chloride.


Cara nak buatnya senang aje. Campurkan ketiga-tiga produk di atas, tambah air sejuk, shake-shake-shake dan minum semasa bersahur. Inshaallah puasa kali ini rasa lebih seronok sebab susu badan maintain, beribadat pun dah tak liat macam dulu :)


Jika anda berminat untuk dapatkan set ini, anda boleh klik di sini dan teruskan pembelian anda.


Atau boleh juga hubungi saya seperti nombor yang tertera di bawah:






Shaklee Independent Distributor
ID 1001018
SMS/WhatsApp 0192929796


Klik sini untuk dapatkan info dan berita tentang produk Shaklee



Ingin tahu harga produk Shaklee? Sila klik sini



Daftarlah sebagai ahli Shaklee hari ini dan nikmati pelbagai kelebihannya!


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!