Tuesday, February 4

5 Tips Kecantikan Yang Perlu Anda Tahu

Assalamualaikum...

Siapa yang tak nak cantik? Semua orang nak kelihatan kekal cantik berseri. Kalau boleh, nak sentiasa kekal Sweet 21 gitu, kan?

Kulit-Cantik-Shaklee




Biasanya kita cuba tutup cela di muka kita dengan make-up yang super tebal. Sampai semput kulit kita tu nak bernafas. Kesian kulit kita. Bila kulit pun susah nak bernafas, makin bermasalah lah keadaan kulit. Logik kan?

Tips-Untuk-Cantik
Aiyark!

Jadi, untuk kelihatan berseri-seri ni bukan takat make-up aje. Penting juga kita jaga kesihatan dalaman kita. Kata orang, bila dalam cantik, kecantikannya tu terserlah hingga ke luar. Ecewah.

Antara tips yang boleh kita ikut untuk jaga kesihatan kulit kita ialah:

1. Tiga Langkah Asas Pembersihan Wajah 

Tips-Kecantikan-Kulit


Jangan lupa membersih wajah dengan pembersih yang sesuai dengan kulit anda, serta gunakan toner dan pelembab. Lakukan rutin ini setiap pagi dan sebelum tidur. Gunakan pelembab yang mengandungi perlindungan matahari (SPF) pada siang hari dan night cream yang sesuai sebelum tidur.

Jangan terlalu kerap membersih wajah kerana ini hanya akan membuatkan kulit kita jadi kering dan hilang kelembapan semula jadi. Nanti cepat kedut tau!


2. Teh Hijau

Amalan meminum teh hijau setiap hari dikatakan dapat membantu kecantikan kulit. Sebab teh hijau mengandungi kandungan anti-oksida yang tinggi.

Ohh dalam Shaklee pun ada produk yang mempunyai anti-oksida yang tinggi . Antaranya ialah Vitamin E dan jugak Vivix :D

Tips-Kulit-Cantik



Shaklee pun ada Cinch Tea yang bukan hanya ada teh hijau, tapi juga red tea, white tea dan rooibos tea. Semua teh ni mempunyai anti-oksida yang tinggi. So, apa lagi? Jom Cinch Tea! :D


3. Ma Me Mi Mo Mu

Nak otot muka kekal anjal dan kuat? Cuba sebut perkataan kat atas tu sekurang-kurangnya 10 kali sehari. Sebut dengan penuh semangat ye puan-puan ;)

Atau boleh juga buat exercise muka macam ni:

Tips-Kulit-Cantik


4. Tidur Yang Cukup

Waktu tidur ialah waktu di mana tubuh badan kita sedang berehat dan repair sistem tubuh kita. Semasa kita tidur, tubuh kita akan perbaiki sel-sel badan, meningkatkan saluran darah ke otot, hormon yang penting untuk tubuh dilepaskan, serta menguatkan sistem imun tubuh kita.

Petua-Kulit-Cantik

Bila badan dapat rehat yang cukup, sel pula dibaiki, so secara tak langsung ia akan reflects pada kulit dan wajah kita.


5. Amalkan Gaya Hidup dan Pemakanan Yang Sihat.

Jangan merokok! Merokok bukan sahaja membahayakan kesihatan tetapi juga menyebabkan kerosakan pada sel tubuh dan beri efek pada kesihatan kulit kita.

Amalkan minum air yang cukup (2 - 3 liter sehari) serta ambil makanan yang berkhasiat seperti sayur dan buah-buahan.

Kurangkan pengambilan kafein kerana kafein bersifat diuretic dan akan menyebabkan kurangnya air dalam badan serta menjejaskan kompleksi wajah anda.

Bersenamlah kerana dengan bersenam kita bukan saja dapat menyihatkan badan malahan dapat juga mengurangkan stress. Stress akan menyebabkan Vitamin C berkurangan dan sekaligus efek pada kecantikan kulit.

Ambil makanan tambahan - antara makanan tambahan yang boleh diamalkan untuk menjaga kecantikan kulit ialah Vitamin E, B-Complex dan juga Vitamin C.

Vitamin-Untuk-Cantik


Amalkan tips di atas untuk kulit yang lebih sihat dan berseri-seri, Inshaallah.

Jika berminat untuk dapatkan Set Kecantikan Kulit Shaklee seperti yang tertera di atas tu, ataupun berminat untuk dapatkan produk yang mempunyai kadar anti-oksidan yang tinggi, bolehlah hubungi saya seperti di bawah ni ;)

Cara-Daftar-Ahli-Shaklee


Shaklee Independent Distributor
ID 1001018
SMS/WhatsApp 0192929796


Klik sini untuk dapatkan info dan berita tentang produk Shaklee



Ingin tahu harga produk Shaklee? Sila klik sini



Daftarlah sebagai ahli Shaklee hari ini dan nikmati pelbagai kelebihannya!


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Many Thanks!